fbpx

Conversion House

Pozyskiwanie klientów z działań internetowych, czyli jak zbudować strategię
by dk

Przekształcenie użytkownika w klienta nie zawsze jest łatwem procesem. Ale odpowiednio zbudowany plan  działań marketingowych potrafi znacznie cykl sprzedażowy przyśpieszyć. E-commerce to znacznie więcej niż ładna i funkcjonalna strona, chociaż od tego zdecydowanie trzeba zacząć. A co dalej? Pozyskiwanie klientów z działań internetowych to ogrom możliwości i tylko od charakteru Waszego biznesu zależy, którą ścieżką warto podążyć.

Wszystko kręci się wokół klienta

Budując komunikację w samym sklepie warto pamiętać o tym, żeby rozbudzać potrzeby zakupowe. Zamiast myśleć przede wszystkim o produkcie, powinniśmy na pierwszym miejscu stawiać klienta. Dobrze zaprojektowana strona firmowa jest fundament sukcesu w e-commerce, bo przecież wszyscy pozyskani klienci z działań internetowych będą trafiać właśnie na nią. Dlatego warto skupić się zarówno na kwestiach funkcjonalnych, estetycznych, jak i komunikacyjnych.

Wyszukiwarka sukcesu, czyli daj się znaleźć

Dobrze skonfigurowana kampania w Google Ads była prawdziwą trampoliną do sukcesu dla niejednego sklepu online. Żeby działania były rentowane, powinny być niesutannie optymalizowane, co pozwala osiągać ciągłe wzrosty sprzedaży. Niezwykle ważne są też działania SEO, czyli Serach Engine Optimization. Procesy te skutkują osiągnięciem jak najwyższej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania. Co ważne efekty te nie będą widoczne natychmiast, jednak odpowiednia strategia marketingową oparta na ruchu organicznym może z czasem przynieść ogromne korzyści.

Przez porównywarkę do serca

Lubimy kupować tanio, dlatego z porównywarek cen korzysta zacznie ponad 50% klientów. Warto, więc zaistnieć tam. Produktami, które mamy w dobrej cenie lub które są aktualnie w promocji. Zyskując widoczność w wyszukiwarkach sprowadzamy ruch na stronę, dzięki temu nierzadko przełoży się to na sprzedaż nie tylko promowanych tam produktów.

Społeczność dźwignią handlu online

Pozyskiwanie klientów z działań internetowych to też budowanie społeczności. Dlatego dobry, spersonalizowany content na blogu, czy w mediach społecznościowych może przynieść nam spory sukces sprzedażowy. W swojej strategii marketingowej nie pomijajmy, więc Facebooka, Instagrama, Twittera, Pinteresta, czy LinkedIna. Po prostu wybierzmy kanał najbardziej pasujący o naszego targetu i działajmy. Skutecznym narzędziem e-commerce może być też firmowy blog, na którym będziemy publikować interesujące naszych klientów treści.