fbpx

Conversion House

Nie daj klientom o sobie zapomnieć- automation marketing, a wzrost sprzedaży
by dk

Automatyzacja marketingu to sposób budowania strategii marketingowej z zastosowaniem specjalnego oprogramowania i narzędzi,  dzięki którym zbieramy szczegółową wiedzę o użytkownikach. W oparciu o analizy zachowań potencjalnych klientów prowadzone są optymalizacje działań marketingowych. Automation marketing, a wzrost sprzedaży – czy te dwa zagadnienia idą w parze. Naszym zdaniem jak najbardziej tak i poniżej postaramy się to udowodnić.

Wyobraźmy sobie anonimowego klienta, który wchodzi do sklepu stacjonarnego. Poza jego aparycją, sposobem chodzenia i stylem ubierania niewiele możemy o nim powiedzieć. Sprzedawca, więc próbując ułatwić proces zakupowy musi, więc zainicjować rozmowę, na podstawie której będzie mógł spersonalizować ofertę. Jest to możliwe w małych butikach i niszowych sklepikach, jednak w wielkopowierzchniowych miejscach, które w ciągu godziny są odwiedzane przez setki osób ten scenariusz nie jest możliwy do zrealizowania. W Internecie za sprawą marketing automation takie ograniczenia nie istnieją.

Automatyzacja, czyli co?

Celem marketingu zautomatyzowanego jest usprawnienie i przyśpieszenie działań promocyjnych, które są powtarzalne, wśród których można wymienić m.in. zbieranie o użytkownikach odwiedzających Twoją stronę, segmentacja tych użytkowników w oparciu o zebrane dane, wysyłanie spersonalizowanych wiadomości oraz tworzenie scenariuszy działań marketingowych w nawiązaniu do zachowań poszczególnych klientów.

Marketing automation, a wzrost sprzedaży Za sprawią zautomatyzowanemu marketingowi jesteśmy w stanie towarzyszyć klientowi od pierwszego kontaktu z naszym sklepem aż do podjęcia decyzji zakupowej. Dzięki temu nawiązana relacja będzie procentowała jeszcze długo po dokonaniu pierwszego zakupu. Bo przecież jedna transakcja nie kończy procesu. Prowadzenie działań marketingowych po skończeniu pierwszej sprzedaży pozwala stworzyć bazę lojalnych i zadowolonych konsumentów korzystających z naszej oferty. Dobrze przeprowadzony marketing automation pozwala, więc nie tylko na wzrost sprzedaży, ale może też znacznie usprawnić i obniżyć koszty wielu procesów marketingowych w firmie. Im więcej przecież wiemy o naszych klientach, tym bardziej precyzyjnie jesteśmy w stanie budzić w nich potrzeby zakupowe.