fbpx

Conversion House

Budowanie społeczności, a sprzedaż – konwersja w social mediach
by dk

W powiedzeniu, że „jeśli nie ma Cię w social mediach, to tak jakby nie było cię w ogóle” jest sporo prawdy, szczególnie pod kątem działań e-commerce. Dlatego działania marketingowe w mediach społecznościowych powinny być nieodłącznym elementem strategii marketingowej każdego sklepu internetowego.

Konwersja działań w social mediach może być jednym z czynników generujących sukces Waszego biznesu. Jednak, żeby tak było najpierw musimy spełnić klika kryteriów.

W jakim celu?

Określenie celu naszych działań jest podstawą rozpoczęcia jakiekolwiek aktywności. Bo w zależności od tego, czy chcemy generować opinie i komentarze, lajki, a może przekierowania na stronę, tworzyć będziemy kolejne kreacje. Jeśli precyzyjnie określmy cele naszej działalności, dużo łatwiej będzie nam mierzyć ich efektywność. I tak w budowaniu świadomości najbardziej interesować nas będą zasięgi i udostępnienia, w generowaniu zaangażowania będzie zależało nam na tweedach, lajkach, komentarzach, subskrypcjach  tym podobnych, z kolei w przypadku generowania leadów istotna będzie ilość pozyskanych adresów mailowych. Dzięki precyzyjnemu określeniu celu będziemy na bieżąco mogli śledzić konwersję działań w social mediach.

Do kogo?

Ustalenie naszej grupy odbiorców znacznie ułatwi nam tworzenie treści oraz komponowanie kampanii oraz ustalenie kanałów, którymi będą rozpowszechniane treści. Warto również na bieżąco analizować reakcję użytkowników na nasze działania, dzięki czemu będziemy mogli zmodyfikować dotychczasową strategię. Po pewnym czasie może się okazać, że któryś z kanałów social media nie przynosi żadnych efektów, a publikowany content nie spotyka się z zainteresowaniem odbiorców, mimo że w innym miejscu cieszy się popularnością. Co, więc zrobić, żeby konwersja działań w social mediach rosła? Wówczas warto pomyśleć o całkowitym przeformułowaniu strategii dedykowanej temu konkretnemu medium.

Jak i gdzie?

Konieczność zaistnienia marki na Facebooku jest bezsporna. Jednak co poza tym? Coraz popularniejsze staje się hasło: „ Instagram it’s Facebook’s new Facebook”, dlatego warto pochylić się również nad tym kanałem. Do dyspozycji mamy też m.in. LinkedIn, Twitter, Pinterest, YouTube, Snapchat. Który z nich wybrać? Wszystko zależy, gdzie są nasi potencjalni klienci, dlatego decyzja ta powinna być poparta badaniami, a także analizą konkurencji. Powinniśmy być w tej kwestii elastyczni, bo pamiętajmy, że trendy korzystania z mediów społecznościowych nieustannie się zmieniają. A to niewątpliwie na wpływ na konwersję działań w social mediach.