fbpx

Conversion House

Lubię to, czy zawsze oznacza lubię to, czyli sprzedaż na Facebooku
by dk

W stwierdzeniu, że współczesne życie kręci się wokół mediów nie ma wiele przesady. Dlatego sprzedaż na Facebooku stała się jednym z czołowych źródeł dochodów branży e-commerce. Jak, więc prowadzić działania marketingowe na portalu stworzonym przez Marka Zuckerberga, żeby generowały one możliwie największe zyski?

Ponad 50% użytkowników generacji Y deklaruje, że media społecznościowe mają wpływ na ich decyzje zakupowe. Nie ulega, więc wątpliwości, że działania social media to doskonałe narzędzie do budowania relacji z klientami. Jednak jak prowadzić komunikację, żeby sprzedaż na Facebooku nieustannie rosła?

Sukces płynie z treści

Ciekawe, angażujące, niekiedy kontrowersyjne lub posty to najlepszy sposób, żeby zainteresować odbiorców swoich profilem. Oczywiście wszystko ściśle uzależnione jest od naszego targetu, bo komunikacja na profilach B2B będzie budowana zupełnie inaczej niż wpisy na profilach b2c. Jednak jedno nie ulega wątpliwości posty muszą być ciekawe dla grupy odbiorców, którzy są lub mają się stać naszymi klientami. Jeśli prowadzimy Facebook Marketplace możemy skorzystać z opcji oznaczania produktów pod postami.

Pokaż klientom kierunek

Sprzedaż na Facebooku znacznie ułatwia właściwe CTA na Fanpage’u, które zachęca użytkowników do wykonania określonej akcji. Dlatego warto skonfigurować odpowiedni komunikat, który nakłoni klientów do natychmiastowego działania. Może to być zachęcający komunikat typu „zadzwoń teraz” „ kup teraz” lub „ dowiedz się więcej”.

Daj się zauważyć

Odkąd Facebook zaczął ciąć zasięgi organiczne dla profili firmowych działania płatne stały się nieodłącznym elementem działań wpływających na sprzedaż. Dlatego warto prowadzić działania reklamowe, których cel powinien być determinowany przez charakter naszego e-sklepu. Jeśli zależy nam na zbudowaniu stałej grupy wiernych odbiorców warto zbierać lajki, natomiast jeżeli chcemy generować natychmiastową sprzedaż powinniśmy skupić się na kampaniach nastawionych na ruch i konwersję. W niektórych branżach doskonałe efekty daje też remarketing. Aby skierować reklamy facebookowe do osób, które odwiedziły już Twój sklep niezbędne będzie zainstalowanie specjalnego Piksela.

Zamień lubię to w kupię to

Portale społecznościowe nie tylko pozwalają na podniesienie sprzedaży produktów i usług, ale pozwala też na budowanie pozytywnego wizerunku marki oraz zdobycie nowych klientów. Facebook może być też świetnym narzędziem opiniotwórczym oraz miejscem prowadzenia marketingu szeptanego. Jeśli strategia mediów społecznościowych firmy jest spójna i oparta merytoryczną wiedzę na temat działania social mediów „lubię to” prędzej, czy później zmieni się w „kupię to”.