fbpx

Conversion House

Marketing dźwignią e-commerce?
by dk

Nie istnieje jednak skuteczna recepta na właściwy marketing e-commerce. Jednak warto znać zbiór zasad, które pozwolą zoptymalizować prowadzone kampanie, dzięki czemu wydawane przez nas będą generowały większe zyski. Przed stworzeniem strategii dedykowanej swojemu sklepowi warto przeanalizować sytuację panującą w danej branży oraz prześledzić działania konkurencji, które niekiedy mogą dawać cenne wskazówki lub uchronić nas przed powielaniem błędów, które kiedyś już zostały popełnione przez innych.

Czym jest e-commerce marketing

W ujęciu czysto teoretycznym jest to zespół działań promocyjnych, których celem jest zwiększenie ruchu, a w efekcie podniesienie poziomu sprzedaży. W bardziej potocznym ujęciu jest to, więc aktywność w obszarze działalności sklepu internetowego, której celem jest zainteresowanie klientów ofertą, a następnie zmiana zainteresowania na transakcje zakupowe. Jak to, więc zrobić, żeby użytkownika zamienić w klienta?

Zbuduj strategię

Istnieje kilka nieodłącznych działań będących częścią marketingu ecommerce. Wśród nich trzeba wymienić m.in. pozycjonowanie, content marketing, social media marketing, influancer marketing, kampanie Google Ads i e-mail marketing. Popularną formą jest stosowanie wszystkich tych aktywności razem co nosi nazwę omnichannel. Strategia ta w przeciwieństwie od niezależnych działań polega na kreowaniu spójnego przekazu, niezależnie od wykorzystywanych narzędzi. Niezwykle istotna jest tutaj personalizacja komunikatów, co zwiększa skuteczność takiej formy marketingu ecommerce. Przede wszystkim, dlatego że tego typu działania umożliwiają precyzyjnie odpowiedzieć na oczekiwania klientów, dzięki zintegrowanej komunikacji prowadzonej różnymi kanałami.

Liczby nie kłamią

Po opracowaniu indywidualnej strategii marketingowej dla swojego biznesu online, pamiętajmy o mierzeniu efektów i wyciąganiu wniosków. Rynek internetowy nieustannie się zmienia, dlatego śledzenie zmian pozwoli na elastyczność w planowaniu działań, dzięki czemu nie zostaniemy z tyłu.