fbpx

Conversion House

Marketing, a sprzedaż w Internecie
by dk

Gdyby schemat na sukces w e-commerce był prosty, pewnie już dawno zaobserwowalibyśmy upadek handlu stacjonarnego na rzecz działań online. Jednakże zwiększone marketingowe budżety wcale nie muszą oznaczać biznesowego sukcesu. Jaki jest więc stosunek zależności między marketingiem, a sprzedażą w Internecie ? Których działań promocyjnych nie można pominąć w żadnej strategii e-commerce? Na te i inne pytania spróbujemy odpowiedzieć poniżej.

Wszystkie internetowe drogi prowadzą do wyszukiwarki, albo przynajmniej większość. Dlatego promocję naszego sklepu bezwzględnie powinniśmy rozpocząć od wyszukiwarki. Czy jednak skupić się na wynikach organicznych, czy na kampaniach Google? Wybór zależy do Was, jednak dobrze jest przed podjęciem decyzji poznać bliżej każdą z tych ścieżek.

Wypracuj swoją pozycję

Po co nam właściwie pozycjonowanie? Celem działań pozycjonujących jest osiągnięcie jak najwyższej pozycji w wyszukiwarkach, dzięki czemu użytkownicy po wpisaniu interesujących ich haseł znajdują w nasz sklep. To niezmiernie ważne, bo według badań około 90 % użytkowników korzysta tylko z pierwszej podstrony z odnośnikami, więc walka o odpowiednią pozycję to często nasze być albo nie być w handlu online. W służbie pozycjonowania pozostaje SEO, czyli zespół inicjatyw mających na celu udoskonalenie naszej strony zarówno pod kątem treści, jak i zmian w kodzie, a także profilów linków przychodzących. Jest to proces dynamiczny i wymagający testowania różnych rozwiązań, dlatego ważne jest, żeby działania te były prowadzone w sposób ciągły i świadomy.

Google Ads – rozwiązania dedykowane Twojemu biznesowi

Reklamy Google Ads to niezawodny sposób na to, żeby precyzyjnie dotrzeć do użytkowników, którzy mają potrzebę zakupową związaną z naszą branżą. Dzięki odpowiedniej optymalizacji i właściwym kreacjom działania płatne w wyszukiwarce mogę generować ogromny ruch. W zależności od wyboru strategii i ścieżki komunikacji mamy tutaj do wyboru m.in., reklamy Google Zakupy, reklamy tekstowe w wynikach wyszukiwania, formaty w sieci reklamowej Google, remarketing, reklamy Gmail i promocje w aplikacjach mobilnych.

Wyróżnij się na tle konkurencji

W internecie liczy się cena, co do tego nie ma wątpliwości. Dlatego użytkownicy uwielbiają porównywać. Reklama w różnego rodzaju porównywarkach to świetny pomysł na marketing internetowy dla sklepów, które chcą zbudować stabilną pozycję na rynku, bowiem istnieje tam opcja dodawania opinii.

Social media i e mail-marketing

Jeśli zdecydujemy się na zainicjowanie tych działań musimy pamiętać o konsekwencji prowadzenia komunikacji. Regularne publikacje na Facebooku, czy Instagramie lub regularnie wysyłanie mailingów może być sposobem na zbudowanie dużej społeczności.

Marketing internetowy, a sprzedaż w Internecie – czy to się opłaca?

Marketing internetowy może być skuteczną formą promocji i sposobem na zwiększenie sprzedaży pod warunkiem, że jest oparty na personalizowane strategii i został odpowiednio wdrożony. Przed rozpoczęciem działań powinniśmy precyzyjnie określić naszą grupę docelową i dokładny plan działań, dzięki czemu nasze pieniądze będą wydawane efektywniej. Pamiętajmy równocześnie o tym, że marketing internetowy będzie skuteczny tylko pod warunkiem spełnienia innych kryteriów. Dlatego równocześnie trzeba zadbać o wysoki poziom usług, dobrą jakości towaru i odpowiednio skonstruowanej polityce cenowej.