fbpx

Conversion House

Internet pełen jest klientów – mechanizmy konwersji e-commerce
by dk

W sprzedaży internetowej liczy się przede wszystkim wynik. Dlatego dla osób zajmujących się się handlem online konwersja e-commerce to hasło klucz. Jakie mechanizmy nią kierują i jak użytkowników sieci zamienić w klientów? Postaramy się odpowiedzieć na ten pytania w poniższym tekście.

Pokaż to co chcesz sprzedać

Wszystko kręci się wokół produktu, dlatego towar, który chcemy sprzedać powinien być zaprezentowany w ogólnej dla odbiorcy formie. Obok, więc atrakcyjnych opisów muszą, więc znaleźć się przemawiające do wyobraźni fotografie i materiały video. W końcu w tym przypadku najważniejsze jest widoczne dla oczu.

Wszystko zaczyna się od rozmowy

Wiele źródeł wskazuje na to, że najwyższy współczynnik konwersji e-commerce, generują blogi tematyczne i fora dyskusyjne. Im wypowiedzi rekomendujące wyróżniają się wyższym poziomem merytorycznym, tym klienci chętniej decydują się na dokonanie zakupu, dlatego warto prowadzić komunikację ekspercką popartą fachową wiedzą w danej dziedzinie.

Ludzie maile piszą

E-mail marketing to świetne narzędzie marketingowe dla klientów, którzy znają juz nasz brand i chcą ponowić zakupy. Konwersje z tego źródła komunikacji mogą generować świetne wyniki, pod warunkiem, że wiadomości będą nie tylko interesujące pod kątem treści i atrakcyjne wizualnie, ale powinny się też wyróżniać wysokim stopniem personalizacji, co nie tylko zwiększa zaufanie, ale prowokuje też większe zainteresowanie odbiorcy takiej wiadomość.

Daj się znaleźć

Pozycjonowanie to ważny element działań marketingowych każdego sklepu internetowego. Jednak nie da się ukryć, że proces ten jest czasochłonny. Dzięki, jednak odpowiednim działaniom pozycjonerskim można wygenerować wartościowy ruch, który przekłada się na konwersje e-commerce. Im szerszym asortymentem dysponujemy, tym więcej miejsca w wyszukiwarce możemy dla siebie wywalczyć.

Przekonaj niezdecydowanych

Poza gronem klientów, którzy zakupów dokonują pod wpływem impulsu, istnieje też rzesza użytkowników potrzebujących nieco więcej czasu na podjęcie decyzji. Warto, więc pomyśleć o działaniach marketingowych dedykowanych tej grupie klientów. Popup na stronie z dodatkowym rabatem, e-mail przypominający o pozostawionym koszyku lub remarkteing w formie Google Ads l Facebook Ads mogą w tym przypadku zdziałać biznesowe cuda. Jeśli, więc chcecie, żeby konwersja e-commerce poszybowała do góry, nie zapominajcie o niezdecydowanych.