fbpx

Conversion House

Jak zarabiać w internecie, czyli konwersja sprzedaży bez tajemnic
by dk

Konwersja sprzedaży to wskaźnik, który wytycza drogę do sukcesu w biznesie online. Jednak przepis na powodzenie w tej kwestii wcale nie jest oczywisty. Jak, więc opracować strategię, żeby prowadzone kampanie generowały możliwie największe zyski? Możliwość na podwyższenie efektywności działań jest kilka!

Zacznijmy od początku, czyli wyjaśnijmy czym w ogóle jest konwersja sprzedaży. W potocznej definicji to działanie, które pozwala przekształcić użytkownika internetu w klienta. Podczas planowania strategii warto pamiętać, że osoby dokonujące zakupów za pośrednictwem stron internetowych nastawione są na niewielki wysiłek, dlatego też cały proces zakupowy powinien być w możliwie największym stopniu zautomatyzowany.

Im szybciej tym więcej

Optymalizowanie strony warto rozpocząć od skrócenia czasu jej ładowania. Jeśli, bowiem trwa to dłużej niż 2-3 sekundy, to często zniechęca to internautów do dalszego eksplorowania zawartości sklepu. A przecież każdy użytkownik jest naszym potencjalnym klientem, więc długi czas ładowania poszczególnych elementów może mieć negatywny wpływ na wzrosty konwersji sprzedaży. Poza tym szybkość ładowania a wpływ na pozycjonowanie serwisu w wynikach organicznych wyszukiwarki, warto więc zadbać o to, by czas ten był możliwie jak najkrótszy.

Zarabianie przez klikanie

Nie zapominajmy o przyjaznej strukturze strony. Przeglądanie kategorii i docieranie do interesujących produktów powinno być możliwie jak najbardziej intuicyjne. Dlatego strona nie tylko powinna prezentować się estetycznie, ale ważna jest też funkcjonalność. Warto pamiętać też o tym, że sam proces proces zakupowy powinien przebiegać szybko i prosto. Wszelkie pojawiające się pod drodze błędy oraz niepoprawne działanie poszczególnych funkcji mogą skutecznie obniżać wskaźnik konwersji sprzedaży. 

Content is King

To, że prezentacja produktu niemałe znaczenie w biznesie online z pewnością nikogo nie dziwi. Dlatego content jest w tym przypadku nieodłączonym sprzymierzeńcem wzrostu konwersji sprzedaży. Unikalne opisy tworzone językiem korzyści, atrakcyjne zdjęcia i materiały video to elementy, których nie może zabraknąć w żadnym sklepie internetowym. Ważne są też przejrzyste zasady dostawy, informacje o długości wysyłki i ewentualnych zwrotach. Nie może zabraknąć też wyraźnie zaznaczonego przycisku „dodaj do koszyka” oraz miejsca na opinie innych klientów. W budowaniu marki skuteczna jest pozycja eksperta, dlatego dostarczane treści powinny być tworzone tak, by klienci identyfikowali się w Twoją marką i reagowali na przedstawiane treści z zaangażowaniem.

Kreuj potrzeby

Większość użytkowników nie decyduje się na zakupy od razu, dlatego nasz serwis powinien być wyposażony w mechanizmy, które nie pozwolą niezdecydowanym klientom na rezygnuję z zamówienie. Konwersja sprzedaży w tym wypadku idzie w parze z newsletterem, remarketing Google Ads i Facebook Ads na czele. Klienci lubią też okresowe promocje i programy lojalnościowe, dlatego w planie marketingowym nie może zabraknąć tego typy mechanizmów, które skutecznie wzmacniają sprzedaż.

Zobacz również jak optymalizować reklamy.