fbpx

Conversion House

Daj się polubić, czyli jak zdobywać klientów w social mediach
by dk

Dylemat, jak zdobywać klientów w social mediach to zmartwienie niejednego właściciela sklepu internetowego. W końcu media społecznościowe obecnie są komunikacyjną potęgą, warto więc wykorzystać ich potencjał w budowaniu swojego biznesowego sukcesu. Tylko od czego zacząć i jak to zrobić?

Bądź tam, gdzie Twoi klienci

Jeśli zastanawiacie się, które social media wybrać do prowadzenia swoich kampanii, przede wszystkim powinniście przeanalizować specyfikę własnego branży.  Bo w innych miejscach bywają klienci sklepu z artykułami zoologicznymi i fani trendów modowych. Według statystyk największe znaczenie w social mediach poza Facebookiem, który jest tutaj niekwestionowanym królem, ma również Instagram, YouTube, Twitter, Snapchat, czy LinkedIn.

Budowanie wizerunku i świadomości marki

Lubić nas mogą tylko ci, którzy o nas wiedzą, dlatego social media są doskonałym narzędziem do promowania naszej marki, jej atutów i unikalnej oferty. Oczywiście budowanie świadomości jest procesem właściwie nieustającym, dlatego pozyskując nowych klientów, nie powinniśmy zapominać też o komunikacji z odbiorcami, którzy znają nas już lepiej. Konsekwencja w publikowaniu treści i ich ciekawa forma pozwolą zbudować zaangażowaną i dużą społeczność.

Komunikacja, która da się lubić

Pamiętajmy, że social media to nie tylko fajne teksty, ale też interesujące grafiki. Warto, więc eksperymentować z formatami, badać reakcje na poszczególne kreacje i wyciągać wnioski. Warto też kreować wpisy w taki sposób, by były one ściśle związane z działalnością naszej marki, dzięki czemu konto w social mediach stanie się swoistą wizytówką firmy. Pani∂tajmy, że klienci uwielbiają być obdarowywani, dlatego warto w social mediach dawać specjalne kody rabatowe lub inne bonusy, dzięki czemu użytkownicy należący do naszej społeczności poczują się docenieni.

Skuteczny social selling

Tworzenie i publikowanie atrakcyjnych treści jest równie ważne, jak monitorowanie efektów. Mierzenie ruchu wygenerowanego przez social media, sprawdzanie rekacji fanów i wskaźnika konwersji pozwala optymalizować działania, a co się z tym łączy zdobywać więcej klientów w social mediach.