fbpx

Conversion House

Inwestowanie, które ma sens – reklama sklepu internetowego bez tajemnic
by dk

E-commerce i marketing online to para idealna. Dlatego obecnie reklama sklepu internetowego jest podstawą jego działaności. Jak, więc promować swój biznes, żeby nasze działania były skuteczne? A przede wszystkim w jaki sposób monitorować efekty? Wszystko co chcielibyście wiedzieć o promocji sklepu online znajdziecie poniżej.

Reklama sklepu internetowego niejedną ma formę. Dlatego, żeby sprawnie poruszać się w świecie marketingu online i analizować prowadzone kampanie warto poznać kilka podstawowych pojęć. Czym jest tajemnicze CPC, co oznacza open ratę, czym jest groźnie brzmiący wskaźnik odrzuceń oraz jak używać CTA? Odpowiedzi na te pytania są prostsze niż myślicie.

Podstawowe pojęcia

Zacznijmy od początku, czyli czym jest właściwie e-commerce? Odpowiedź jest krótka i zwięzła, bo w istocie jest to handel prowadzony za pośrednictwem internetu. Skuteczność handlu online w dużej mierze zależy od skutecznej analizy. Jednym z podstawowych pojęć w analityce reklamy sklepu internetowego jest wskaźnik CTR, który oznacza stosunek kliknięć do wyświetleń reklamy i przedstawiany jest w ujęciu procentowym. CTR w skrócie jest wartością, która wskazuje na poziom atrakcyjności naszej kreacji. Podobne znaczenie w e-mail marketingu ma open ratę, czyli wskaźnik otwarcia. Stanowi on odsetek otwartych wiadomości mailowych w stosunku do liczny wysłanych wiadomości.

Koszt kliknięcia i koszt akcji bez tajemnic

Cost per click, czyli koszt kliknięcia CPC to po prostu cena, za którą kupujemy jedno kliknięcie. Jest to przydatna wiedza szczególnie w linkach sponsorowanych, reklamach banerowych i mailingach wycenianych w tym modelu. Z kolei coś per action, to koszt akcji CPA. Wartość ta informuje nas ile kosztuje pozyskanie jednej pożądanej przez nas akcji – wśród której może być uzupełnienie formularza kontaktowego lub sprzedaż. W analizie działań marketingowych ważny jest też wskaźnik odrzuceń, który stanowi odsetek wizyt, które zakończyły się tylko jedną odsłoną.

Content i buzz marketing

Marketing oparty na tworzeniu u udostępnianiu klientom potrzebnych i użytecznych treści w atrakcyjnych formach to content marketing, których obecnie odgrywa niebagatelne znaczenie w prowadzeniu kampanii reklamowych. Z kolei busz marketing to tzw. działania szeptane, czyli te prowadzone na forach, czy grupach dyskusyjnych.