fbpx

Conversion House

Sukces tkwi w treści! Czym jest content marketing?
by dk

We współczesnej reklamie wszystko kręci się wokół treści. Ale nie byle jakich, czy przypadkowych, ale ściśle spersonalizowanych pod naszych klientów. Czym jest content marketing i jaki ma wpływ na sprzedaż w e-commerce? I przede wszystkim, jak tworzyć komunikację, żeby zarabiać?

Zacznijmy od początku i odpowiedzmy sobie czym jest content marketing. Teoretycznie jest to jedna ze strategii reklamy, która opiera się na tworzeniu atrakcyjnych dla odbiorcy treści, które pozwalają na zwiększenie zainteresowania odbiorców naszym produktem lub usługą.

Reklama spisana na sukces

Artykuły, poradniki, e-booki – te wszystkie formy są uwielbiane przez ekspertów od content. Ale dobry marketing treści to nie tylko słowo pisane. W tym segmencie reklamy są też jak najbardziej pożądane materiały video, infografiki i webinary. Niezależnie, które z tych form wybierzecie musicie pamiętać, że materiały muszą być na wysokim poziomie i ściśle spersonalizowane pod Waszą grupę odbiorców. Ponadto trzeba ściśle wybaczyć sobie cele. Zupełnie inaczej, bowiem będą tworzone treści sprzedażowe, a inny charakter będą miały materiały wizerunkowe. Dzięki jasno określonej strategii, łatwiej będzie mierzyć efektywność kampanii.

Bądź numerem jeden

Dobre treści nie tylko pozwalają nam zyskiwać zainteresowanych naszą ofertą odbiorców, ale wpływają również na wysoką pozycję w wyszukiwarce. Wejścia ograniczone są jednym z najbardziej znaczących źródeł ruchu większości sklepów. Dlatego content marketing zwiększa sprzedaż z dwóch powodów – buduje nam grupę zainteresowanych użytkowników, a jednocześnie sprawia, że nasz sklep staje się bardziej widoczny w wyszukiwarkach.

Promocja kluczem do sprzedaży

Skoro odpowiedzieliśmy sobie na pytanie czym jest content marketing, warto wspomnieć również o tym, że treści potrzebują odpowiedniej promocji. Bo najbardziej konwertują działania content marketingowe, którym zapewnimy odpowiednią dystrybucję. Dlatego nasze treści warto publikować nie tylko na stronie, ale również w mediach społecznościowych lub wysyłać w formie mailingu, dzięki czemu mamy większą szansę na rozprzestrzenianie się ich w formie marketingu wirusowego.

Zobacz również jak budować kampanie testowe A/B.