fbpx

Conversion House

Dostosuj się do oczekiwań- reklama i testy A/B
by dk

Jak tworzyć reklamy, żeby użytkownicy reagowali na nie w pożądany przez nas sposób? Subiektywny gust w tym przypadku nie jest dobrym doradcą. Testy A/B to ważny aspekt marketingu e-commerce. Zdarzyło Wam się spotkać się z tym terminem, jednak nie wiecie co on tak naprawdę oznacza lub jak korzystać z tej metody marketingowej? Poniżej postaramy się przybliżyć jak działa reklama i testy A/B.

Testy A/B to metoda marketingowa, której celem jest określenie, czy dana kreacja reklamowa będzie generowała wysoki współczynnik konwersji. Polega ona na porównaniu dwóch wersji projektu w celu określenia, który z nich będzie bardziej skuteczny. Wyniki testów wskazują, który element bardziej zachęca użytkowników do działania i realizacji postawionych przez nas celów. Nierzadko różnice w kreacjach są niewielkie i mogą różnić się jedynie nagłówkiem, CTA, obrazkiem, czy innym szczegółem.

Jak to zrobić?

Metoda jest dość prosta. Najpierw dzielimy użytkowników na dwie równe grupy. Każdej z tych grup pokazujemy inną kreację reklamową lub wersję wiadomości, następnie sprawdzamy, która z wersji przyniosła nam więcej pożądanych reakcji ( wyższy CTR, ilość konwersji, przychód, open ratę itd.). Testy A.B skutecznie zmniejszają wpływ na wyniki takich czynników, jak sezonowość, zmiany w ofercie, czynniki atmosferyczne, czy działania konkurencji, co często ma znaczenie w przypadku analizy porównawczej z poprzednim okresem.  Dlatego w reklamie testy A/B są dużo bardziej wiarygodne.

Dlaczego warto?

Reklama i testy A/B to dość dobrana para. Głównie dlatego, że mechanizmy porównawcze są ważnym narzędziem do badania efektywności i optymalizacji działań promocyjnych. Dane uzyskane, dzięki testom pozwalają bazować na twardych danych, a nie na naszej intuicji w procesie tworzenia kampanii marketingowych. Metoda ta świetnie sprawdza się w procesie tworzenia mailingów, kampanii Facebook Ads, reklam w Google, czy powiadomień typu web push. Testy można z powodzeniem zastosować też to optymalizacji strony internetowej zarówno pod kątem użyteczności, jak i działań SEO. Ma to niebagatelne znaczenie w rozwoju biznesu.

Zobacz jak optymalizować reklamę.