fbpx

Conversion House

Analizuj i wdrażaj! Optymalizacja reklamy w Internecie
by dk

Dobra optymalizacja reklamy w Internecie jest miarą sukcesu naszego sklepu internetowego. Jak, więc prowadzić kampanie online, żeby nasz budżet był wykorzystywany w możliwie najbardziej efektywny sposób? Mamy dla Was kilka wskazówek, które pomogą osiągnąć pożądane efekty.

Zastanawiacie się, po co właściwie optymalizować reklamy? Intuicyjne i dość proste mechanizmy służące do odpalenia prostych kampanii Google Ads dają często osobom prowadzącym własny e-commerce złudne wrażenie, że bez problemu można sobie poradzić samodzielnie. Często skutkuje to wzrostem kosztów reklam rozliczanych w systemie pay per click. Od czego, więc zacząć optymalizację naszych reklam w Internecie?

Odpowiedni podział to droga do sukcesu

Jeśli chcemy mieć jasny obraz tego, jak nasze pieniądze są wydawane, warto zastanowić się nad odpowiednim podziałem kreacji na grupy reklam. Stworzenie wielu oddzielnych grup pozwoli nam bardziej precyzyjnie dostosować komunikaty i ofertę, co będzie skutkowało obniżeniem stawek.

Od słowa do słowa

Słowa kluczowe są nierozerwalnie związane z kampaniami Google Ads. W dużej mierze to za sprawą keyword podejmujemy decyzje, jaki ruch ściągany jest na naszą stronę, więc stanowią one niejako silnik naszych kampanii. Jakich błędów przy wyborze słów kluczowych warto unikać? Zrezygnujmy ze zbyt ogólnych fraz, bowiem wówczas na naszą stronę trafią osoby, które nie mają jeszcze wyraźnej potrzeby zakupowej. Jeśli z kolei wybierzemy słowa zbyt popularne bardzo szybko wyklinamy nasz budżet. Ryzykowne jest też bardzo precyzyjne dobieranie fraz, bo będzie to skutkowało niewielkim odsetkiem wyświetlenia reklam. Dlatego najlepszym rozwiązaniem jest ustawienie słów dopasowanych do naszej kampanii z podstawowymi wykluczeniami i nieustanne monitorowanie stawek. Optymalizacja reklamy w Internecie to nieustanne próby i poszukiwania najlepszych rozwiązań.

Kiedy wyświetlać reklamy?

Często zapominamy o tym, jak wieku rolę w optymalizacji reklam internetowych odgrywa czas. Właściwie umiejscowienie czasowe kampanii pozwoli nam znacznie obniżyć koszty, nie wpływając negatywnie na konwersję. Mając wiedzę, kiedy nasi klienci najczęściej robią zakupy w naszym sklepie możemy ustawić reklamy w godzinach, w których najlepiej realizowane są nasze cele marketingowe. Jednak również ten aspekt wymaga nieustannego monitorowania i analizowania, bowiem tendencje mogą się nieustannie zmieniać.

Zaufaj profesjonalistom

Jeśli brakuje nam wiedzy merytorycznej na temat optymalizacji reklam internetowych, warto oddać tę ważną kwestię w ręce profesjonalistów. Agencja nie tylko będzie efektywnie zarządzała naszymi stawkami, ale również zajmie się tworzeniem nowych linków oraz właściwym doborem słów kluczowych. Ponadto możemy być pewni, że profesjonalni marketingowcy ustawiający nasze kampanie nie ograniczą się tylko do Google, ale nasze kreacje znajdą się również w sieci stron partnerskich takich jak Gmail, YouTube i aplikacjach mobilnych. Dodatkowych otrzymamy profesjonalną analizę statystyk odwiedzin i raport z przeprowadzonych działań. Będziemy mieć, więc kontrolę nad każdą wydaną złotówką.

Zobacz również jak pisać angażujące treści – content marketing.