fbpx

Conversion House

Zarabianie przez klikanie, czyli jak działa konwersja reklamy na sprzedaż produktów
by dk

Celem każdego sklepu jest sprzedaż, co do tego nie ma żadnych wątpliwości. Wszystkie strategie marketingowe i podejmowane prze nas działania reklamowe mają być drogą do realizacji konkretnego planu. Jak więc właściwie działa konwersja reklamy na sprzedaż produktów?

Współczynnik konwersji to wskaźnik, który obrazuje skuteczność prowadzonej przez nas kampanii. Prezentowany jest on w procentach i prezentuje odsetek użytkowników, którzy wykonali pożądaną przez nas akcję, którą w tym przypadku będzie sprzedaż. Ale może to być też wypełnienie formularza kontaktowego lub zapisanie się do newslettera. Jeśli, więc właściwie dobieramy cele i będziemy na bieżąco monitorować wartość współczynnika, to jest ogromna szansa, że przełoży się to na konwersję reklamy w postaci zysków dla naszego biznesu.

Droga na szczyt

Powinniśmy nieustannie obserwować i poprawiać współczynnik konwersji, ponieważ pozwoli to na nieustanne zwiększanie przychodów. Niewątpliwie przyczyni się do tego optymalizacja naszej strony internetowej, właściwie przekierowywanie, a także uzupełnienie produktów o unikalne opisy. Warto również przeanalizować potrzeby klientów i dostosować ofertę do ich oczekiwań. Ogromne znaczenie w procesie sprzedaży ma też jasna polityka zwrotów oraz szeroki wachlarz dostępnych metod płatności.

Najczęstsze błędy

Konwersja reklamy na sprzedaż produktów może niekiedy działać niezadowalająco. Najczęściej przyczyną są źle ustawione nagłówki, mało czytelna strona internetowa, słaba jakość zdjęć oraz źle prowadzona komunikacja w naszym sklepie. Równocześnie musimy mieć świadomość, że nie każdy produkt będzie konwertował równie dobrze i nie zawsze jest to kwestia wysokości nakładów przeznaczonych na promocję, czy jakości kreacji, bo może to być efekt małego zapotrzebowania lub innych czynników, które nie są związane z reklamą.

Zobacz również artykuł dotyczący optymalizacji reklamy.